SOCIAL MEDIA

FRAPPÉ - KYLMÄ MAITOKAHVI

sunnuntai 6. toukokuuta 2018
~ ** Tämä on osa SUNNUNTAI SAPUSKAA-postaussarjaa. Sunnuntait olen tässä sisustuspainoitteisessa lifestyleblogissa pyhittänyt siis ruualle ja resepteille! ** ~

Vaikka olen kahvin suuri ystävä en ole silti suodatinkahvin suurkuluttaja. Enään. Joskus olin mutta jossain vaiheessa se vaan alkoi tökkimään. Suodatinkahvia tulee itse juotua enään vain oikeastaan jos tulee vieraita kotiin tai jos on kylässä jonkun muun luona. Töissäkin vaihdoin kahvin jo lähes kymmenen vuotta sitten (ei apua olenko mä jo niin vanha :'D) teehen.

Olen kuitenkin 15-vuotiaasta saakka juonut aina aamukahvin, mutta en suodatinkahvia vaan kylmän maitokahvin - eli Frappén. Frappén tutustuin sukulaisten luona Kyproksella ja siitä onkin lähtenyt joka aamuinen frappe rutiini mitä en voi siis olla ilman!

Frappé kylmä maitokahvi

FRAPPÉ - KYLMÄ MAITOKAHVI

- Täytä lasi  n. 1/3 vedellä
- Laita yksi kahvimitallinen pikakahvia
- Yksi kahvimitallinen sokeria / tai vaihtoehtoisesti maun mukaan jotain muuta makeutusainetta
- Vaahdota maitovaahdottimella niin että kahvi ja sokeri liukenee ja seos muuttuu hieman vaahdoksi
- Lisää 2/3 kylmää maitoa tai kauramaitoa mitä nykään käytän,niin että lasi täyttyy
- Kruunaa kuumana kesäpäiväna esim. jääpaloilla


(Nopea aamu-frappeni luonnistuu ilman vaahdottamista vaan kaikki sekaisin lasiin tyylillä)


Pirteää sunnuntaita!



SEURAA BLOGIA

• facebook • instagram • bloglovin • blogit.fi • blogipolku • blogjungle •

Lähetä kommentti

Ilahduta minua kommentilla! :)