SOCIAL MEDIA

SYYSKUINEN SADONKORJUU

sunnuntai 29. syyskuuta 2019
Hejsan! Kasvihuone on ollut heitteillä jo monta viikkoa. Minulla ei ole yksinkertaisesti ollut joko aikaa tai sitten voimia. Syyskuun alussa olisi ollut aikaa muttei voimia ja nyt viimiset kaksi viikkoa kun olen palannut töihin ei ole ollut aikaa. Kaikki vapaapäivät ovat menneet hoidellessa asioita tähän mennessä

Tänään on vihdoin vapaapäivä ilman ohjelmaa. Ajattelin siis käyttää sen hyödyksi ja ihan ensi töikseni kurkistaa kasvihuoneeseen. En ollut ihan varma mikä siellä minua odottaisi...

Enkä ollut uskoa silmiä kun siellä minua odotti nämä (kts. kuvat!)!





Olin valmistautunut lähinnä laittamaan kasvihuoneeen talviteloille heittämällä kuihtuneita kasveja pois ja pöyhimällä multaa mutta pääsimpä vielä muutamaa päivää ennen lokakuun alkua vielä sadonkorjuu puuhiin! :)

Tomaatit. Viimeiset vihreät tomaatit poimin sisälle koriin - jospa ne tuossa korissa vielä punastuisi.

Amppelichili on ollut aivan mahtava ostos ja se on tehnyt niin hyvin satoa ettei sitä voi uskoa todeksi. Chilejä on nimittäin poimittu jo kahteen otteeseen tänä kesänä ennen tätä ja nytkin niitä tuli sieltä ainakin litra! Ostin sen hetken mielijohteesta paikallisesta Tokmannista ja muistaakseni lajike oli Apache tmv. Näissä chileissä on jonkin verran tulisuutta. Chilit on tarkoitus kuivattaa kokonaisina sekä tehdä chiliflakes.

Yrtit. Yrittilaatikkoni on ollut rehevä tänä vuonna. Tein keväällä yksivuotisille sekä monivuotisille yrteille aivan omat laatikot ja monivuotisten toivon kovasti talvehtivan hyvin. Napsin sieltä persilijaa, timjamia, minttua, rosmariinia, mäkimeiramia ja lipstikkaa sekä kuivatukseen että pakastimeen. Ajattelin tehdä myös yrttisuolaa! Muun muassa Sikke Sumarin lipstikkasuola kiinnostaisi kovasti.


Nyt on sitten mausteita talven ruokiin ihan urakalla! 
Onko sinulla vielä sadonkorjuu kesken? :)


🍂 Suloista sunnuntaita 🍂

Lähetä kommentti

Ilahduta minua kommentilla! :)